• MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA

• MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA pod patronatem MEN, IBE (Instytutu Badań Eduakcyjnych) oraz Europejskiej Agencji Na Rzecz Rozwoju Edukacji Ze Specjalnymi Potrzebami.

„Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i

międzynarodowe wyniki badań i praktyka".

26 listopada 2013 w Warszawie.

Nasza szkoła - Zespół Szkół w Łajskach - także brała udział w tej prestiżowej konferencji. Sekretarz Stanu w MEN - p. Tadeusz Sławecki - przyjaciel naszej szkoły - rozpoczynając tę konferencję powiedział : "Znam dobre przykłady rozwiązań dotyczących edukacji włączającej wypracowanych w Polsce. – W szkole w Łajskach na prawie 300 uczniów 40 to dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Wszyscy się tam szanują, wspierają.– To przykład, że edukacja włączająca może być korzyścią dla szkoły."

Zachęcamy do zapoznania się z relacją z Konferencji na stronie MEN i IBE:

MEN  kliknij tutaj

IBE     kliknij tutaj

• Wystawa Jeremiasza w Muzeum Narodowym

• W ramach VI edycji Dnia Otwartego w Muzeach dla Osób Niepełnosprawnych w Muzeum Narodowym w Waszawie odbyła się wystawa prac ucznia klasy trzeciej gimnazjum- Jeremiasza Popiela. Wśród wielu znamienitych gości mogących podziwiać prace młodego artysty znaleźli się koledzy i koleżanki z klas gimnazjalnych pierwszej i trzeciej.

Więcej na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej: kliknij tutaj

Aby zobaczyc zdjęcia z wystawy kliknij tutaj

• Wartościowa Wycieczka Szkolna

• "Informujemy, że nasza szkoła brała udział w OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE DLA NAUCZYCIELI pt.: "Wartościowa Wycieczka Szkolna". Należało przedstawić walory edukacyjne i integracyjne wycieczki zorganizowanej dla uczniów szkoły w roku szkolnym 2012/2013. Nauczycielka Zespołu Szkół w Łajskach p. Virginia Stafiej opisała wspaniałą wycieczkę historyczno-przyrodniczą kl. VI, IIA i IIB Gimnazjum do Krakowa, Wadowic, Parku Ojcowskiego, jaka odbyła się w czerwcu 2013 roku. I... zdobyliśmy dwie nagrody !!! Gala rozdania nagród odbyła się 22 listopada 2013 w Muzeum Niepodległosci w Warszawie".

• Klasy IV w Muzeum Archeologicznym

• „Wycieczka szkolna do Muzeum Archeologicznego w Warszawie”

W dniu 19.11.2013r. klasy czwarte wybrały się do Muzeum Archeologicznego w Warszawie. Wyjechaliśmy ok. godziny dziewiątej, a wróciliśmy ok. piętnastej. Kiedy dotarliśmy na miejsce podzieleni zostaliśmy na dwie grupy, które miały inne zajęcia w innych godzinach. Jedna grupa szła na zajęcia lepienia z gliny, a druga miała lekcję muzealną. Po danych zajęciach zamienialiśmy się i pierwsza grupa szła na lekcję muzealną a druga na zajęcia plastyczne. Na lekcji muzealnej dowiedzieliśmy się trochę o pierwszych ludziach na ziemi. Zajęcia z plastyki mieliśmy w małej salce z tyłu Muzeum. Robiliśmy na tych lekcjach (własnoręcznie) garnki z gliny, które podobnież dawno temu były używane przez ludzi żyjących w epoce kamienia. Wybraliśmy się też na mały spacer pod pomnik Monte Cassino, o którą w 1944 roku walczyli Polacy.Wszyscy byli zachwyceni z wycieczki i mieli zamiar wybrać się jeszcze raz.

• Wycieczka klas gimnazjalnych do Warszawy

• 30. października 2013  r. o godzinie 8:30 klasy I i III gimnazjum z Zespołu Szkół w Łajskach wyjechały na wycieczkę do Warszawy. Była ona zorganizowana przez panie Virginię Stafiej i Agnieszkę Ryślińską. Opiekunem był także wychowawca kl. III gimnazjum- pan Tadeusz Czaplicki. Wspólnie wybraliśmy się na warsztaty z języka angielskiego i do Muzeum Techniki.

Tematem warsztatów było święto Halloween, a prowadził je Anglik—Simeon Wren. Opowiadał, skąd to święto przybyło do większości państw, jak ludzie obchodzili je w dawnych czasach, dlaczego zakłada się wtedy maski, odpowiednie stroje itd. Lektor wymyślił taż ciekawe konkursy i quizy. Zadawał wiele pytań, na które trzeba było odpowiadać w jęz. angielskim. Przedstawił także prezentację multimedialną i krótkie filmy, z których można było dowiedzieć się wielu ciekawostek dotyczących Halloween.

Po warsztatach udaliśmy się do Muzeum Techniki, które mieści się w Pałacu Kultury i Nauki. Gdy wchodziliśmy do budynku, zobaczyliśmy   piękny czarny samochód – eksponat muzealny. Po chwili oczekiwania udaliśmy się na wykład poświęcony wielkim odkryciom geograficznym. Opowiadano nam o: Marco Polo, Amerigo Vespuccim, Krzysztofie Kolumbie, Vasco da Gamie, Ferdynandzie Magellanie i ich załogach. Dowiedzieliśmy się także, skąd przywożono przyprawy i inne cenne rzeczy oraz dlaczego w ogóle podróżowano.

Po lekcji geografii podziękowaliśmy przewodnikowi za bardzo mile spędzony czas i samodzielnie zwiedzaliśmy muzeum. Wraz z Sarą i Moniką zobaczyłyśmy wiele ciekawych eksponatów. Pierwsza ekspozycja przedstawiała modele samolotów, samochodów, rowerów, silników i statków- były duże i niesamowite. Na końcu korytarza stały maszyny do kopiowania. Na piętrze znajdowały się pozytywki, urządzenia grające i maszyny do pisania. Pracownik muzeum odtworzył nam Mazurka Dąbrowskiego zapisanego na blaszanej płycie. Ciekawym eksponatem był też fotoplastykon, za pomocą którego można było zobaczyć panoramy miast. W korytarzu, urządzonym na wzór kopalni węgla,  znajdowały eksponaty związane z górnictwem, w tym stroje górników. Idąc  na drugie piętro zobaczyłyśmy wielkie sanie. Zainteresowała nas także ekspozycja elektroniki, czyli: stare telewizory, telefony, konsole do gier, komputery, lodówki, pralki. W innej sali można było dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy- np. tego, że puzzle wynaleziono 50 lat temu a rower aż 200 lat temu.

Gdy zakończyliśmy zwiedzanie, zebraliśmy się na parterze i wróciliśmy do autokaru. Ta wycieczka była bardzo ciekawa. Zdobyłam wiele informacji na temat Halloween i odkryć geograficznych. Bardzo ciekawie i wesoło spędziłam ten dzień.

Aleksandra Stabach kl. 1G

• Warsztaty z języka angielskiego klas gimnazjalnych

• On 30th October 2013 all Gimnazjum classes - 1st , 2nd A, 2nd B and 3rd participated in English workshops located in Warsaw. The workshops were about old Celtic tradition titled “Halloween Fun and Games”. We could learn about history of this festival said by a true Brit - Simeon Wren.

We took part in some crazy games like making mummies with… toilet paper or playing jokes with “trick or treat”.

The workshops were funny from one side and ridiculous from the other side but my teacher says that also very informative and worthy listening

Kacper Mastalerczuk class 2nd A

• Klasy II gimnazjum w Wilanowie

Dnia 30 października 2013 roku klasy II A i II B Gimnazjum w Łajskach wraz z opiekunami p. Lidią Lewandowską, p. Virginią Stafiej i p. Aleksandrem Miętkiem, wybrały się na wycieczkę do Wilanowa. Naszym celem była wizyta w znanym z podręczników do j. polskiego i historii Pałacu Jana III Sobieskiego oraz głębsze poznanie terminu ,,SARMACJA”. Tego dnia była piękna jesienna pogoda, pałac był oświetlony przez promienie jasnego słońca. Otoczenie dworku było jak z bajki. Piękno zabytku pozytywnie wpłynęło na nasze nastroje. Weszliśmy do królewskiej rezydencji. Było w niej bardzo pięknie, na ścianach wisiały portrety i obrazy. Sufity również były ozdobione obrazami. Zwiedzanie zaczęliśmy od omówienia portretów trumiennych. Noszą one taką nazwę, ponieważ w czasie ceremonii pogrzebowych były przybite do trumien. Im dalej zagłębialiśmy się wewnątrz królewskiego domu poznawaliśmy więcej portretów. Pani przewodnik omówiła z nami strój tamtejszych szlachciców i szlachcianek: żupan, kontusz, suknie z gorsetem. Angelika i Kamil nawet przymierzali je Zwiedziliśmy wiele pokoi tego dworku. Każdy z nich był inny, inny nastrój, inna aura, inny wystrój - wszystkie były cudowne i wyjątkowe. Z Wilanowa zostaną informacje i wspomnienia oraz zdjęcia. Była to ciekawa lekcja historii, która na wiele lat pozostanie nam w pamięci. Tę wycieczkę będziemy miło wspominać i chętnie powrócimy do Wilanowa.

Katarzyna Widort kl. II B G

• Prezentacja

• Zapraszamy do obejrzenia na popularnej stronie You Tube prezentacji dotyczącej sfer działalności Zespołu Szkół w Łajskach. Przyjemnego oglądania!