Klasy IV w CNK | Wartościowa Wycieczka Szkolna | Jestem EKO | Klasy II G. w Wilanowie | Warsztaty z J. Angielskiego | Klasy I i III G. w Warszawie | Klasy IV w Muzeum Archeologicznym | Wystawa Jeremiasza w Muzeum Narodowym | Międzynarodowa Konferencja dot. Edukacji Włączającej | Biwak w szkole | o ZS Łajski w TVP | Klasy IV w Waszawie | WOŚP 2014 | Lekcja o pszczołach | Michał w To i Owo | Warszawska Syrenka | Nowe wejście do szkoły | Kamery TVP w szkole | Klasy 4 w Teatrze Wielkim | V MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA 2014 | Klasy 4 w Muzeum Narodowym | Dzień Polskiej Niezapominajki | Klasa IIB na Farmie Iluzji | Mistrz Ortografii z ZS Łajski | Wypożyczalnia Skrzydeł 2014 | 5 minut dla ratowania życia | Konkurs z Języka Angielskiego w Janówku | Międzynarodowa Konferencja w Atenach

Wydarzenia 2013/2014

Klasy I i III G. w Warszawie

30. października 2013  r. o godzinie 8:30 klasy I i III gimnazjum z Zespołu Szkół w Łajskach wyjechały na wycieczkę do Warszawy. Była ona zorganizowana przez panie Virginię Stafiej i Agnieszkę Ryślińską. Opiekunem był także wychowawca kl. III gimnazjum- pan Tadeusz Czaplicki. Wspólnie wybraliśmy się na warsztaty z języka angielskiego i do Muzeum Techniki.

Tematem warsztatów było święto Halloween, a prowadził je Anglik—Simeon Wren. Opowiadał, skąd to święto przybyło do większości państw, jak ludzie obchodzili je w dawnych czasach, dlaczego zakłada się wtedy maski, odpowiednie stroje itd. Lektor wymyślił taż ciekawe konkursy i quizy. Zadawał wiele pytań, na które trzeba było odpowiadać w jęz. angielskim. Przedstawił także prezentację multimedialną i krótkie filmy, z których można było dowiedzieć się wielu ciekawostek dotyczących Halloween.

Po warsztatach udaliśmy się do Muzeum Techniki, które mieści się w Pałacu Kultury i Nauki. Gdy wchodziliśmy do budynku, zobaczyliśmy   piękny czarny samochód – eksponat muzealny. Po chwili oczekiwania udaliśmy się na wykład poświęcony wielkim odkryciom geograficznym. Opowiadano nam o: Marco Polo, Amerigo Vespuccim, Krzysztofie Kolumbie, Vasco da Gamie, Ferdynandzie Magellanie i ich załogach. Dowiedzieliśmy się także, skąd przywożono przyprawy i inne cenne rzeczy oraz dlaczego w ogóle podróżowano.

Po lekcji geografii podziękowaliśmy przewodnikowi za bardzo mile spędzony czas i samodzielnie zwiedzaliśmy muzeum. Wraz z Sarą i Moniką zobaczyłyśmy wiele ciekawych eksponatów. Pierwsza ekspozycja przedstawiała modele samolotów, samochodów, rowerów, silników i statków- były duże i niesamowite. Na końcu korytarza stały maszyny do kopiowania. Na piętrze znajdowały się pozytywki, urządzenia grające i maszyny do pisania. Pracownik muzeum odtworzył nam Mazurka Dąbrowskiego zapisanego na blaszanej płycie. Ciekawym eksponatem był też fotoplastykon, za pomocą którego można było zobaczyć panoramy miast. W korytarzu, urządzonym na wzór kopalni węgla,  znajdowały eksponaty związane z górnictwem, w tym stroje górników. Idąc  na drugie piętro zobaczyłyśmy wielkie sanie. Zainteresowała nas także ekspozycja elektroniki, czyli: stare telewizory, telefony, konsole do gier, komputery, lodówki, pralki. W innej sali można było dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy- np. tego, że puzzle wynaleziono 50 lat temu a rower aż 200 lat temu.

Gdy zakończyliśmy zwiedzanie, zebraliśmy się na parterze i wróciliśmy do autokaru. Ta wycieczka była bardzo ciekawa. Zdobyłam wiele informacji na temat Halloween i odkryć geograficznych. Bardzo ciekawie i wesoło spędziłam ten dzień.